Sunday, July 31, 2011

Vart tog ramen vägen?

Hallå, då var jag här igen men nu i en annan skepnad. Det här med bloggandet avtog ju ett tag nu här under sommaren och trots att det har vart rysligt dåligt väder den senaste veckan plus att jag har haft/har (har ingen riktig koll på när jag får friskförklaras men pencilin står iallafall på schemat i 4 dagar till) lunginflammation!! Fattar ni? Lunginflammation på sommaren och bara det att jag fått lunginflammation över huvudtaget är ju rätt chockande, jag är väldigt naiv och tänker hela tiden "det händer inte mig". Det spelar ingen roll om det handlar om döden, sjukdomar eller bara bli av med cykeln utanför affären, oavsätt vad så händer det inte mig...
Vad jag ville komma till när jag äntligen tog mig tid och satte mig här var att jag bestämmt att både skriva på Engelska och svenska. Jag har tidigare haft bloggar där jag bara skrivit på svenska och där har jag kännt ett sug efter en internationalisering (oerhört svårt ord!) och nu då jag bara skulle skriva på Engelska så kände jag suget efter det fina, svåra, ologiska svenska språket som jag, vare sig jag vill eller inte, är fast med, och jag kommer ibland på mig själv med att känna stolthet att jag faktiskt behärskar ett så ovanligt och svårt språk.

Det jag egentligen vill säga är att det från och med nu inte kommer finnas några ramar längre! Det kommer vara texter på både svenska och engelska om alltmöjligt som faller mig in! Tankar, fotboll, hunden, inredning, mina dagar, resor, plugg, drömmar, människor, citat, familj, fotografier. Ja, bli aldrig förvånade över vad jag hittar på. Sen får vi se hur länge det håller den här gången.

No comments:

Post a Comment