Sunday, August 14, 2011

Mitt underbara.

Till att börja med så vill jag bara säga att jag är en sån person som man inte ska förvänta sig så mycket av utan se allt ljuvligt som jag släpper ut åt er och världen som en bonus!

Mitt liv är underbart!
Ännu en sommar lider mot sitt slut och år efter år försöker jag alltid sparka den i baken så att det ska gå liiite fortare för oss att få färgglada löv, regn och mysiga kofftor! Och i år känns det på något sätt extra bra.
Jag trivs.

Snart börjar skolan och jag känner mig inte ett dugg skoltrött eller stressad, tvärtom nästan, super motiverad och lugn. Jag har tagit ett lås som jag måste säga att jag blev nöjd med, jag har köpt en kalender som jag ägnade en eftermiddag åt att göra till min och bara min och ett pennfodral med pennor och en hög skrivböcker ligger redo att användas.

Jag har hittat min personliga bibel i livet. Ett större inlägg kommer senare. Den gör mig lycklig och den gör mig hungig på livet och den påminner mig om att jag kan göra vad jag vill med den tid jag fått här.

Idag träffades jag och Emma över en fika och planerade lite lätt de kommande dagarna som jag bara vill spendera i den här andan som jag just nu befinner mig i, njutningen! Vi ska njuta och vi ska göra vad som än faller oss in - tack bibeln för det.

Alla planer med mitt rum går i ganska så rätt riktning. Jag känner sug efter att se på "Antiques Roadtrip", imponeras av det Brittiska språket och de fynd som görs varje Tisdag kl 21.00. Därför att jag hittat detta inspirerande program så känner jag stort sug efter att srosa runt på loppisar och gamla antikvariat i timmar och "se men inte röra" alla dyrbara gamla saker som alla bär på sin egen lilla historia. Just den här biten är ganska ironisk, för ett par år sen kunde jag inte ens vara på en loppis och plocka bland grejerna utan ett par plasthandskar i högsta hugg och idag så är höjdpunkten på veckan ett program där två britter åker runt och letar antikviteter... Och allt det här inspirerar mig att fortsätta jobba på rummet.

Jag ser framemot att köpa en riktigt bra kamera och idag räknade jag ut att den drömmen borde bli verklighet lagom till jul. Vilket känns riktigt bra faktiskt. Planen är stenhårt sparande på minst 500 kr i månaden och sen önskar jag mig resten i julklapp. Då är det första jag gör att åka in till mitt fina Visby och föreviga alla fantastiska hus med underbara utsikter och dörrar och fönster och trappor och tak. Ibland tror jag att jag är en av ytterst få som lyckas se skönheten i det. Och viljan att fånga allt på bild växer sig bara starkare och starkare. Månaderna fram tills dess ska jag med stort intresse beundra Emma och henns fantastiska bilder och snappa upp allt som hon kan lära mig. Och det absolut roligaste, leta motiv. Jag ska fånga känslan och jag ska döpa denna fantastiska fotosamling för inget annat än "Hometown Glory".

 Nu ska jag återvända till verkligheten och läsa ett par underbara kapitel ur Bibeln och sen se ett avsnitt av One Tree Hill. En annan bibel jag har.








No comments:

Post a Comment