Tuesday, August 23, 2011

100 sanningar om mig.

Något som gått runt på facebook på sista tiden är när folk uppmanar sina vänner att gilla sin status och för varje person som gillar så berättar man en sanning om sig själv. Jag började fundera på sanningar om mig själv men aldrig i livet att jag skulle tigga uppmärksamhet på facebook för att få göra det. Nix.
Så här kommer 100 sanningar om mig. Det finns ingen speciell ordning eller så och det är inte heller de viktigaste sanningar som står här, utan mer lite oförutsägbara saker.

  1. Jag tycker att vindkraftverk är riktigt vackra i rätt miljö.
  2. Jag låser aldrig min cykel vid affären.
  3. Jag är en mästare på att göra upp planer och påbörja saker men jag är nog världens sämsta på att avsluta och fullfölja dom.
  4. Jag tycker att det ska bli riktigt kul att börja gymnasiet och sätta igång med skolan igen.
  5. Mina favorit program på tv är "One Tree Hill", "Antiques Roadtrip" och "(Jon &) Kate + eight".
  6. Mitt lyckonummer är 6, av flera olika anledningar.
  7. Jag har hittills inte vart med om någonting som knäcker mig så mycket som motgångar i fotbollen.
  8. Jag vill börja på Yoga och lära mig meditera.
  9. Jag älskar tidiga mornar och vill bli bättre på att komma upp tidigt.
  10. Jag älskar mat och kan bli riktigt matarg om jag inte får när jag behöver.
  11. Min favoritlåt är "Hometown Glory" av Adele + ungefär alla hennes andra låtar ++ allt från Melissa Horn.
  12. Jag tycker att generellt så är Irländare det sexigaste som finns.
  13. Jag har haft det väldigt jobbigt med min kropp och med mitt sjävförtroende men idag älskar jag min kropp och har ett riktigt bra självförtroende, oftast, alla har ju sina dåliga dagar.
  14. Jag vill tatuera mig. Motiv jag funderar på är "Coniuncti fortes" (Tillsammans starka), En rödspov med namnet Limosa eller "Eat, Pray, Love", eller kanske en 6:a...
  15. Cavalier King Charles Spaniel är min favorit hundras, Tackvare Messi.
  16. "Eat, Pray, Love" (Lyckan, Kärleken och meningen med livet) är min favoritbok.
  17. Jag har ingenaning om vad jag vill jobba med, men endel yrken jag har funderar kring är: psykolog, mäklare, journalist/krönikör, inredningsarkitekt, jobba inom hjälporganisation, fotograf, stylist.
  18. Jag sväljer tandkrämen medan och efter jag borstat tänderna.
  19. Jag gillar fåglar.
  20. Jag har en lista på 100 saker som jag vill ha gjort innan jag dör.
  21. Jag finner ett speciellt lugn ibland när jag åker skidor.
  22. Jag älskar hösten.
  23. Jag vill spela i landslaget.
  24. Min största dröm är att ta emot Diamantbollen.
  25. Jag älskar att rida, även om jag bara gjort det på riktigt 1 gång.
  26. Jag tror att meningen med livet är ens egen lycka.
  27. Jag är livrädd för döden.
  28. En av de bästa sakerna med att snön försvinner efter vintern är att få ta fam cykeln och börja cykla regelbundet.
  29. Jag älskar att åka buss.
  30. Jag blir väldigt lätt inspirerad.
  31. De rätta kläderna kan lyfta en pissdålig dag.
  32. Jag vill åka till Santorini.
  33. Jag ska springa Göteborgsvarvet nästa år.
  34. Jag tycker riktigt mycket om gamla skyltar.
  35. Jag klarar inte av att inte motionera längre än ett par dagar.
  36. Jag tycker att godis är väldigt överskattat och funderar på att sluta äta det.
  37. Jag tycker lite smått synd om de som inte fick växa upp i Vibble.
  38. Mitt favoritplagg är kortabyxdressar.
  39. När jag ser tillbaka på min uppväxt så tycker jag synd om alla andra.
  40. Jag skulle aldrig kunna bli vegitarian, kött är för gott!
  41. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att städa så jag gör det väldigt sällan.
  42. Jag prenumererar på VeckoRevyn
  43. Jag önskar att jag hade fler dagar på veckan så att jag hann vara med på roliga kurser på gymmet.
  44. När jag tänker efter så gråter jag väldigt sällan.
  45. Om man tänker på alla platser jag vill till så har jag inte tid med varken familj eller jobb i framtiden.
  46. Mys-känslan är den bästa känslan.
  47. En gång la jag handen på en geting så att den svullnade upp och blev ungefär dubbelt så stor.
  48. Jag har en liten, liten grop mitt emellan ögonen som är ett ärr från då jag hade vattenkoppor.
  49. Jag har bara varit på begravning 1 gång.
  50. Alla mina nära släktingar lever.
  51. Jag har bara två riktiga kusiner.
  52. Jag gillar randigt.
  53. Jag har fobi för ormar.
  54. Jag har en konstig knöl på min vänsta handled.
  55. Mina föräldrar skulle nog säga att jag är ganska naiv.
  56. Jag älskar mitt namn.
  57. Jag tycker att fotografier i motljus är väldigt vackert.
  58. Jag har väldigt ont i foten just nu.
  59. Jag hatar ordet Random och har bara använt det för att göra narr av andra som använder det jämt.
  60. Jag tycker inte om att läsa högt, för det första så kommer jag aldrig ihåg det jag läser eftersom jag koncentrerar mig så hemskt på att få med och utala varje ord rätt.
  61. Jag läser mitt horoskop nästan varje dag.
  62. Jag älskar att åka tåg.
  63. Enligt mig är tranbärs juice något av det godaste som finns på denna planet.
  64. Jag klarar inte av att se film på kvällen, jag somnar bara.
  65. Jag läser hellre böcker på Engelska än på svenska om de egenligen är skrivna på engelska.
  66. Jag älskar överaskningar och spontana händelser.
  67. Lejonkungen är min favorit disneyfilm.
  68. Jag biter på naglarna.
  69. Jag har väldigt lätt för att bli brun.
  70. Jag älskar att sitta på stranden och se på havet.
  71. Jag lyssnar alltid på musik när jag ska någonstans själv.
  72. Jag älskar att vandra runt på biblioteket.
  73. Jag älskar att skriva.
  74. Det är oftast versen jag faller för i en låt, inte refrängen.
  75. Jag älskar extramaterial på filmer och serier.
  76. Yourlife är den bästa tidningen.
  77. Jag är kär i tanken på att dricka te men egentligen så tycker jag inte såå mycket om det. Rätt smaklöst.
  78. Jag tycker att allting låter mycket bättre på Engelska.
  79. Jag har aldrig vart kär på riktigt.
  80. Jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet.
  81. Jag hatar när folk tycker synd om mig.
  82. Jag önskar att jag hade en fin sångröst.
  83. Jag är en tävlingsmänniska.
  84. En av mina musik-idoler är Emma.
  85. Jag har varit brudnäbb på ett bröllop.
  86. Jag vill att Emma ska vara min tärna.
  87. Jag var besatt av The OC förr och kunde näst intill allt om serien och skådespelarna.
  88. Mommos pannkakor måste vara den fulaste maträtt som finns men också en av de godaste.
  89. Jag älskar adidas fotbollsskor.
  90. Jag vill kunna Latin.
  91. Nästan varje kväll innan jag ska lägga mig så räknar jag ut hur många timmar jag kommer få sova.
  92. Jag tycker att drömfångare är väldigt, väldigt fina.
  93. Jag går runt och har ständig vätskebrist, jag dricker pissdåligt.
  94. Jag får ofta kramp när jag spelar fotboll.
  95. Spets är fint.
  96. Jag vill besöka ett ashram.
  97. Jag är konfirmerad.
  98. Jag älskar att gå under ett paraply i regn.
  99. Jag kommer fortfarande ihåg en mardröm som jag drömde när jag var jätteliten.
  100. Jag klarade av första skoldagen på gymnasiet.

No comments:

Post a Comment