Friday, August 19, 2011

Din dag.

Imorse tog jag och de fyra tassarna bussen in till stan eftersom Messi idag fyller 6 månader och det måste firas på något sätt! Så jag tänkte att vi skulle göra något speciellt och det blev jättebra. Svansen vajande i vädret och öron som fladdrade.

Det första som hände när vi klev av bussen var att vi träffade en Jack Russel (tror jag att det var) och en jättetrevlig och väldigt entusiastik kvinna. Messi och hunden Audi nosades och brottades medan kvinnan och jag pratade om att det hade vart roligt att bilda någonslags träff här i området med hundar och hundägare och att man då och då träffas så hundarna får leka och hundägarna får prata av sig om sitt och sina ev. problem. Så vi får väl se om det blir något.

Vi gick vidare längs gator och torg och tittade och nosade oss omkring. Stundtals blev jag lite deprimerad över hur lite tid jag spenderar i Visby. Det måste jag också ta tag i. Lära mig alla små gränder och platser.

När vi kommit ungefär till Strandpromenaden (fast på insidan av muren bland husen) så träffar jag en jättetrevlig man som älskar Cavalier och "vanliga" King Charles hundar. Vi står och pratar en stund och han går på om hur söt han är. Helt plötsligt utbrister han "Jag måste hämta min fru så hon får se!" men snäll som han är så hinner han också fråga om jag har brottom innan han skyndar in och hämtar sin fru. Frun kommer och hon smälter också. Så där står vi en stund och pratar och är trevliga.

Därefter beundrar vi det stilla hav som existerade innan regnet kom och jag tycker synd om er som inte befann sig på strandpromenaden för att se detta. Det var nästan så jag fick gåshund. Underbart.

Messi, helt ovetande, följer mig till Glassbaren där det blir en voffla med en kula Kryddig Rabarber som jag och Messi delar under segelduken på scenen vid almedalen. Nu regnar det ordentligt och vi trivs i varandras sällskap tills bussen åter går hemmåt. En dag av mycket uppmärksamhet, hundlek, bussåkande och glass till Messi! Nu väntar mer folk som kommer hit iform av Emma + familj som ska äta middag här. Och Messi ska få leverpastej för att fira lite mer.

No comments:

Post a Comment