Monday, August 15, 2011

Jobbtankar en Tisdagsmorgon

Dag två av denna speciella bussluff står nu inför våra fötter. Jag är faktiskt otroligt tacksam att vi kör i lugnt tempo i år...ingen stress, inga tunga ryggsäckar och inga super tidiga mornar.

Idag bär det är till Hoburgen. Det är verkligen ett ställa jag älskar. Underbar natur. Däremot vet jag inte riktigt vart bussen stannar någonstans men det blir nog bra vilket som.

Ni kunde läsa om min kväll igår men något som jag gjorde efter det var att försöka skaffa mig ett litet extrajobb. Hon med stort H har nämligen ett och då för att jag ska kunna följa med på vår resa så måste jag nog också ha ett... Jag har besparingar som mamma och pappa alltid lagt undan men det är inte mycket och det är nog tänkt till körkort. Sen har ju vi våra "gömda" pengar men det känns definitivt inte rätt att ta dom. Så nej, jag vill kunna resa med ett gott samvete så efter kamera sparandet så går jag rakt in på min stora resa-sparandet.
Iallafall så kollade jag runt på några ställen i Visby och jag kom fram till att jag troligen inte kommer få något...tyvärr. Jag har knappt någon erfarenhet och typ inga vill ha mer personal vilket betyder mer löner att betala ut. Blä.
Jag kontaktade iallafall en liten söt affär där jag verkligen skulle trivas at jobba och sen ska jag fortsätta söka efter luffen om jag nu mot all förmodan skulle få det, ?

Men i vilket fall så behöver jag ett jobb och en inkomst!!!

No comments:

Post a Comment